خبرگزاری آريا – مقاومت در برابر وسوسه پرخوري


مقاومت در برابر وسوسه پرخوري

خبرگزاري آريا – امان از مهماني‌ها و افطاري‌ها ! مهم‌ترين چالش اين هفته مقاومت در برابر غذاهايي بود که در برنامه رژيمم قرار نداشتند؛ دلمه برگ، ماکاروني و چيزبرگر و بايد اعتراف کنم موفق نبودم و سه روز نا‌پرهيزي کردم. در عين حال آن‌طور که بايد فعاليت بدني نداشتم آن هم به دليل مشغله کاري البته با چاشني تنبلي!
سولماز توکلي، مشاور تغذيه و رژيم درماني و عضو انجمن تغذيه ايران براي چنين شرايطي يک راهکار طلايي دارد. براي جبران زياده‌روي و پرخوري مثلا در مهماني يا رستوران (به شرطي که به ندرت اتفاق بيفتد) مي‌توانيم روز بعد از واقعه، فعاليت بدني مان را بيشتر کنيم تا کالري بيشتري بسوزانيم. از طرفي چون من آدمي هستم که براي انجام بيشتر کارها بايد پاي اجبار در ميان باشد تصميم گرفته‌ام هفته آينده در باشگاه ثبت‌نام کنم و با توجه به وضعيت کمرم تحت نظر يک متخصص پزشکي ورزشي، فعاليت بدني مستمر داشته باشم.
حالا شايد اين سوال برايتان مطرح شود که با توجه به رژيم غذايي با کالري مشخص چرا برنامه پياده‌روي هم دارم؟ به گفته مشاورم براي کم نشدن متابوليسم يا همان سوخت و ساز اين فعاليت روزانه لازم است چون بعد از مدت کوتاهي با وجود کم‌خوري روند کاهش وزن متوقف مي‌شود؛ به عبارتي بدن به رژيم لاغري عادت مي‌کند.
در عين حال از آنجا که هنوز ريتم خوابم تنظيم نشده و تا ديروقت مشغول کار کردن آن هم کار با رايانه و پشت ميزنشيني هستم چند ساعت بعد از خوردن شام احساس گرسنگي مي‌کنم (درست زماني که طبق برنامه رژيمم بايد خواب باشم) و عادت خوب اين‌که به جاي شکلات و چيپس و چيزکيک و قهوه شيرين، سراغ بروکلي و قارچ کبابي مي‌روم يا يکي دو قاشق ماست مي‌خورم يا مثلا با چند تا توت فرنگي جلوي اشتهايم را مي‌گيرم. نکته بسيار مهم اين‌که با توجه به ناپرهيزي‌ها اين هفته کاهش وزني نداشتم، اما قطعا جبران مي‌کنم!
پريسا اصولي – جام جم