خبرگزاری آريا – ۹ نکته براي غلبه بر ترس


9 نکته براي غلبه بر ترس

خبرگزاري آريا –
درمان ترس
گاهي از کودکي يا در اثر تجربيات بد يا حتي اخبار منفي به ترس متصل مي شويم
” انقدر از شکست نترسيد که باعث شود چيزهاي جديد را امتحان نکنيد. غمگين ترين خلاصه ي زندگي شامل اين سه جمله مي شود : مي توانستم، ممکن بود، بايد مي شد.”
اغلب اوقات ما به ترس، نگراني و ترديد اجازه مي دهيم به زندگيمان وارد شده و بر آن تسلط داشته باشد. مي گذاريم آنها لذت، خواب و روياهاي باارزشمان را از ما بدزدند. اغلب اوقات عقب مي ايستيم و سعي مي کنيم بازي ايمني داشته باشيم، تا خجالت زده نشويم و يا احمق به نظر نياييم، مي ترسيم صدمه ببينيم و کسي ما را رد کند يا شکست بخوريم.
گاهي از کودکي يا در اثر تجربيات بد يا حتي اخبار منفي به ترس متصل مي شويم. اما مسئوليت ما شناختن، روبه رو شدن و غلبه بر ترس است. اينگونه مي توانيم زندگي شادتري داشته باشيم و روياهايمان به تحقق بپيوندد.
اگر مي خواهيد غلبه بر ترس را آغاز کنيد نکاتي است که مي تواند در اين راه به شما کمک کند.
۱ ) با ترس راحت باشيد
ترس را به زندگيتان دعوت کنيد. اگر از چيزي مي ترسيد، به سمت آن حرکت کنيد. آن را حس کنيد و درون آن نفس بکشيد. کارهايي که شما را مي ترساند انجام دهيد چرا که عمل شجاعت مي سازد. به خودتان بگوييد ” اين ترس گذراست “. با بيشتر شدن شجاعت دنيا وسيع تر خواهد شد.
۲ ) افکار غالب را مثبت کنيد
تفکرات پر از ترس، ترس بيشتري را جذب مي کند و تفکرات مثبت موفقيت را به سمت شما مي کشاند. به جاي اينکه انتظار بدترين را بکشيد، به ذهن آموزش دهيد که هميشه بهترين را در نظر بگيرد. آينده را بر پايه فرضيات مثبت بسازيد.
۳ ) وقت، توجه و انرژي خود را صرف ترس نکنيد
خودتان را مسئول بدانيد. استوار، آماده و با اعتماد باشيد و بر راه حل ها تمرکز کنيد. خلاقيت و ابتکار عمل داشته باشيد و قدم هاي بزرگ برداريد. اگر در برابر ترس قدمي برنداريد، فرصت ها از کنار شما مي گذرند.
مقابله با ترس
ترس را به زندگيتان دعوت کنيد
۴ ) هرگز يکجا ثابت نمانيد
ياد بگيريد فکر کنيد، حرف بزنيد و مانند يک انسان با عرضه زندگي کنيد. اخبار را کنار بگذاريد و بخاطر داشته هايتان جشن بگيريد. در عين حال سخاوتمند باشيد. توجه خود را به آماده بود، آرزوها، آينده خوب و شرايط ايده آل متمرکز کنيد.
۵ ) پيروزي ها را بازبيني کنيد
باور به خود را تقويت کنيد و اين کار را با تمرکز روي زندگي، تجربيات و موفقيت ها در سه سال گذشته انجام دهيد. چشمانتان را ببنديد و احساسي که با هر بار موفق شدن داشتيد حس کنيد. بگذاريد هر آنچه در گذشته باعث موفقيت شما شده به زمان حال بيايد و الهام بخش شما بوده و شما را به حرکت وادارد.
۶ ) در موفقيت هاي ديگران زندگي کنيد
داستان هاي موفقيت ديگران را بخوانيد و از آنها استفاده کنيد. ببينيد پل وِرِسک چطور ساخته شد. درباره موفقيت افرادي همانند استيو جابز، دارا خسروشاهي، استيون اسپيلبرگ و اوپرا وينفري مطالعه کنيد و نکات و شجاعت هاي زندگي آنها را يادداشت کنيد و به نوعي در مسير آنها قدم برداريد.
۷ ) از خانواده و دوستان بخواهيد به شما دلگرمي دهند
زمانيکه شما فراموش کرده ايد قدرت داريد، افراد نزديک شما مي توانند اين قدرت را در شما ببينند. بنابراين هرگاه از آنها بخواهيد بدون هيچ ترديدي مي توانند نقاط قوت و موفقيت ها را به شما يادآوري کنند. آنها در قبال دلگرمي دادن و تشويق کردن دست و دلباز خواهند بود. بنابراين شما مي توانيد قدرت بيشتري از آنها بگيريد.
۸ ) در بين دوستان و همکاران گروههاي پشتيباني درست کنيد
رابرت فولگهام (Robert Fulghum) در يکي از کتابهايش مي گويد ” وقتي در اين دنياي بزرگ قدم مي زنيد بهتر است دستان يکديگر را بگيريد و با هم حرکت کنيد. ” با هم و در کنار هم بودن باعث مي شود از سختي ها ساده تر و سريع تر رد شويد و از اوقات لذت بيشتري ببريد.
۹ ) تصميم بگيريد که عالي باشيد
به قدرت خود پي ببريد و روياهاي بزرگ در ذهن بپرورانيد. دنبال روياهايتان برويد و با توجه به ريسک هايي که در مسير پيش بيني کرده ايد قدم برداريد. درباره موفقيت ترديد نداشته باشيد. روياهايتان آماده به وقوع پيوستن هستند.
اين موارد را در نظر بگيريد، به جلو قدم برداريد و غلبه بر ترس را تمرين کنيد.
منبع: بانوي شهر