خبرگزاری آريا – چه بخوريم تا راحت بخوابيم


چه بخوريم تا راحت بخوابيم

خبرگزاري آريا –
مواد غذايي مفيد, خواب راحت, غذاهاي تند
مصرف مواد غذايي مفيد و مناسب در داشتن خواب راحت شبانه موثر است.
محققان دريافتند ساعت کاري زياد، خوردن مواد غذايي نامناسب، يک جا نشستن و بي‌تحرکي مانع خواب خوب و راحت است.
مطالعات انجام شده نشان داده است عادات غذا خوردن تا حد زيادي در خواب شبانه افراد تاثيرگذار است.
خوردن يک موز يا نوشيدن يک ليوان شير در داشتن خواب راحت شبانه موثر است و اين در حالي است که خوردن غذاهاي تند و يا مصرف کافئين خواب افراد را مختل مي‌کند.
نوشيدن شيرگرم قبل از خواب به افراد در راحت خوابيدن کمک مي‌کند. کلسيم موجود در شير اثري آرام‌بخش بر روي سيستم عصبي دارد.
گيلاس نيز منبع طبيعي ملاتونين در مغز است که چرخه خواب و بيداري بدن را تنظيم مي‌کند. خوردن گيلاس يک ساعت قبل از خواب به ويژه گيلاس‌هاي ترش مي‌تواند به داشتن خواب بهتر کمک کند.
موز هم منبع غني از پتاسيم و منيزيم است. اين ميوه سرشار از آهن، ويتامين B6، کربوهيدرات‌ها و فيبرهاي رژيمي نيز است.
۸۵ درصد سردردها بدون علت و گذراست
۸۵ درصد سردردها بي علت است. اين سردردها به اعصاب، شرايط محيطي، برخوردها و کلا روان فرد بستگي دارد. بيشتر اين سردردها زودگذر نيم ساعته تا يک ساعته هستند و خود به خود خوب مي شوند.
سردرد کمربندي، شايع ترين نوع سردرد است که نتيجه استرس، نگراني و تشويش است که دور تا دور سر احساس مي شود.
اين سردرد نيز به دليل گرفتاري هاي عصبي و رواني و انبساط و انقباض عروق و در نتيجه بيماري هاي ميگرن، آلرژي و بيماري هاي عروقي به وجود مي آيد که بيشتر در گيجگاه ها احساس مي شود.
نوع ديگري از سردرد به علت تالمات روحي ـ رواني، جريان و دماي هوا، بيماري هاي سينوسي و حتي بعضي از تومورها در ناحيه ابرو و پيشاني احساس مي شود.
نوع ديگر سردرد، سردرد ميگرني يا شبه ميگرني است که به واسطه افزايش يا کاهش آنزيم هاي خون به وجود مي آيد؛ البته مي تواند علت هاي گوناگوني داشته باشد که تظاهرات آن به صورت سردرد طولاني مدت بروز پيدا مي کند.
منبع:jamejamonline.ir